Radboudumc Hastanesi’nde Hantavirüs Protokol Hatası: 12 Sağlık Çalışanı Karantinaya Alındı
Hollanda'nın Nijmegen kentindeki Radboudumc üniversite tıp merkezi, MV Hondius isimli kruvaziyer gemisinden tahliye edilen bir hantavirüs hastasından alınan numunelerde önemli bir protokol ihlali yaşandığını açıkladı. Hastane yönetimi, yaşanan hatalar nedeniyle 12 sağlık çalışanının 6 hafta süreyle karantinaya alındığını duyurdu. Olay, Pazartesi gecesi hastane yetkilileri tarafından kamuoyuna duyuruldu. Alınan bilgilere göre, kan ve idrar örneklerinin toplanması sırasında hantavirüsün tehlikeli özellikleri göz önünde bulundurulmadı ve gerekli güvenlik önlemleri uygulanmadı. Hemşireler, bu sebeple virüs taşıyabileceği düşünülen örneklerle temas halinde kaldı. Ayrıca, hastanın atıklarının imhası sürecinde de ciddi hatalar meydana geldi. Yetkililer enfeksiyon riskinin düşük olduğunu belirtse de, sağlık çalışanlarının 6 hafta boyunca gözlem…